90 lat Electrolux z myślą o konsumentach

Standard



Axel Wenner-Gren, założyciel firmy Electrolux, wierzył, że oferowane produkty tylko wtedy są atrakcyjne, gdy spełniają oczekiwania klientów i odzwierciedlają ich styl życia. Kiedy w 1919 roku stworzył Electrolux, wpadł na pomysł, że najlepszą metodą sprzedaży odkurzaczy będą prezentacje w domach klientów, czyli tam, gdzie odkurzacze wykorzystuje się na co dzień. Stąd już tylko krok dzielił go od zorganizowania pionierskiej sieci sprzedawców, którzy prezentowali możliwości urządzeń bezpośrednio u klienta. Dziś takie metody sprzedaży nikogo nie dziwią, ale wtedy było to wyjątkowo nowatorskie podejście. Wszelkie uwagi i spostrzeżenia będące wynikiem tych wizyt stanowiły cenną inspirację do rozwoju produktów. Dzięki nim w 1921 roku powstał Model V, pierwszy odkurzacz na płozach. Stosunkowo mały i tak prosty w obsłudze, że wywołał protesty szwedzkich pokojówek, obawiających się utraty pracy.

Obecnie Electrolux nie korzysta już w zasadzie ze sprzedaży bezpośredniej, ale wiara, że wszelkie innowacje i usprawnienia produktów powinny wynikać z bliskiej współpracy z konsumentami pozostała niezmieniona. Co jakiś czas firma organizuje zakrojone na szeroką skalę badania, które pozwalają jej poznać konsumentów. Badania te, to nie tylko ankiety czy kwestionariusze, to także przebywanie w domach klientów i baczne obserwowanie ich codziennego życia. Zrozumienie potrzeb, oczekiwań, a także sposobu korzystania z urządzeń pozwala firmie przygotowywać produkty, które cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Electrolux jest wiodącym producentem zmechanizowanych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń profesjonalnych. Rocznie sprzedaje ponad 40 milionów urządzeń w 150 krajach.

Przykładowe innowacje

UltraOne – nowa koncepcja odkurzacza (2009)

odkurzacz Electrolux UltraOne

Tworząc odkurzacz UltraOne, projektanci Electrolux koncentrowali się przede wszystkim na usprawnieniu całego procesu odkurzania. Na podstawie badań określili najważniejsze, z punktu widzenia konsumenta cechy, jakie powinno mieć to urządzenie i starannie pracowali nad każdym detalem, który pozwolił połączyć najwyższą skuteczność z niskim poziomem hałasu. Nie starali się „ulepszać” już istniejących modeli, tylko stworzyli zupełnie nowe urządzenie. Zainspirowali się między innymi podeszwami butów sportowych i użyli nowych materiałów do produkcji kółek. Nową ergonomiczną rączkę odkurzacza można ustawić w wielu pozycjach, aby ułatwić manewrowanie. Zastosowane rozwiązania sprawiają, że odkurzacz UltraOne jest cichy (poziom hałasu zredukowano do 72 decybeli), a zarazem niezwykle skuteczny, co potwierdzają przeprowadzone testy

.

  • Z8810 – sugerowana cena detaliczna 999 PLN (biały)
  • Z8840 – sugerowana cena detaliczna 1199 PLN (niebieski)
  • Z8870 – sugerowana cena detaliczna 1599 PLN (złoty)
  • Calima – pralka z wbudowanym blatem do suszenia (2009)

    pralka z wbudowanym blatem do suszenia Electrolux Calima

    Electrolux zauważył, że wielu konsumentów ma spore problemy związane z suszeniem prania. Mokre ubrania rozkładają na podłodze, wieszają na kaloryferach, a czasem starają się je wysuszyć za pomocą suszarki do włosów czy żelazka. To spostrzeżenie zaowocowało stworzeniem pralki Calima, która ma specjalny, rozkładany blat do suszenia. Ciepłe powietrze, które wydostaje się przez otworki rozmieszczone na całej powierzchni blatu, umożliwia szybkie wysuszenie nawet najdelikatniejszych tkanin, takich jak jedwab czy kaszmir. Naturalnie w pralce Calima można najpierw wszystkie te delikatne tkaniny uprać. Służy do tego szereg programów specjalnych – do wełny, jedwabiu, prania ręcznego itp.

  • EWFM14480W CALIMA – sugerowana cena detaliczna 3099 PLN
  • EWFM12470W CALIMA – sugerowana cena detaliczna 2849 PLN
  • Piekarnik Inspiro – wystarczy nacisnąć guzik (2008)
    Piekarnik do zabudowy Electrolux Inspiro EOC 69400X

    Piekarnik Inspiro jest jednym z najinteligentniejszych piekarników, jakie istnieją. Zamiast mierzyć temperaturę przy pomocy termometru i regulować ją przy pomocy termostatu, jak to się dzieje w tradycyjnych piekarnikach, Inspiro wykorzystuje sensory do obliczenia ile potrzeba energii i czasu, aby podgrzać żywność do optymalnej temperatury. Wybiera także sposób pieczenia (pieczenie, grillowanie, termoobieg), albo ich odpowiednią kombinację oraz wskazuje na jakim poziomie należy umieścić przygotowywaną potrawę. Zazwyczaj są to decyzje podejmowane przez szefa kuchni, z którymi “zwykły śmiertelnik” ma nie lada problem. Od czasu pojawienia się Inspiro wystarczy włożyć potrawę do piekarnika, nacisnąć guzik, a urządzenie samo wykona resztę.

  • Inspiro – sugerowana cena detaliczna 5699 PLN
  • adwokat lodz

    dobry adwokat lodz rozwod